מכה לכלכלה: מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של ישראל

חדשות קול חי No Comments on מכה לכלכלה: מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של ישראל

מכה לכלכלה הישראלית: מודי׳ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל, על רקע המלחמה והמצב הפוליטי. עוד הזהירו במסמך מפורט כי הסלמה בצפון צפויה להוריד את הדירוג עוד יותר. ראש הממשלה נתניהו הגיב בעיצומה של השבת: ״כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה"

כסף כלכלה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל מרמה A1 לרמה A2, בעיקר בשל המלחמה והשלכותיה. "מצבה הפיסקלי של המדינה מדרדר, נטל החוב יהיה גבוה מהתחזית", טענו. "הסיכון הביטחוני יישאר גבוה באופן מהותי, עשויה להיות טלטלה פוליטית". עוד הזהירו במסמך מפורט כי הסלמה בצפון צפויה להוריד את הדירוג עוד יותר.

ראש הממשלה נתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת והגיב להחלטה: ״כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה – ואנחנו ננצח".

ראש האופוזיציה ח"כ לפיד תקף: "הורדת הדירוג היא לא בגלל המלחמה היא בגלל ההתנהלות המופקרת של הממשלה הזו. ממשלה אחראית ומקצועית הייתה מקיימת שיח שוטף עם סוכנויות הדירוג ומוכיחה צעדים מעשיים לייצוב הכלכלה. את כל זה לא עשתה הממשלה כי היא הייתה עסוקה בלחלק כספים פוליטיים שישמרו על היציבות שלה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה להחלטת מודיס על הורדת הדרוג של ישראל: "חמאס-דאעש יצא לטבח הנורא בשמחת תורה במטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי בנפש ובגוף ולהביא לחיסולם. מאז הוא והעולם כולו פוגשים גבורה ישראלית מאוחדת עם יכולת עמידה ונחישות להביס את הרע ולהאיר את מחדש את הטוב בארץ ובעולם. חמאס לא ינצח אותנו, לא ביטחונית ולא כלכלית".



0 תגובות